I 2024 har Hjernesagen indgået et flerårigt partnerskab med Salling Group med en fælles ambition om at løfte danskernes sundhedsniveau og forebygge stroke.
Hjernesagen vil, sammen med Salling Group over de kommende år, lancere et nyt tilbud om blodtryksmåling, der bringer hjernesundhed og forebyggelse af stroke helt ud i Salling Groups butikker, så det når så mange mennesker som muligt.
Projektet omkring blodtryksmålinger er blevet muliggjort via en donation fra Salling Fondene, som ejer Salling Group, på 2.5 millioner kroner.
Vores blodtryk hænger tæt sammen med vores helbred. Forhøjet blodtryk øger nemlig risikoen for en række alvorlige og potentielt livstruende sygdomme, herunder ikke mindst stroke.
Med indsatsen ”Et livsvigtigt tilbud – læg dit blodtryk i indkøbskurven” kan kunderne i udvalgte butikker i Salling Group få et nemt og gratis tjek af deres blodtryk, mens de alligevel er ude at handle.
Tjekket foretages af uddannet sundhedspersonale, der vil vejlede om, hvordan man skal forholde sig, hvis blodtrykket giver anledning til bekymring.