Rådgivning på social- og sundhedsområdet

Som medlem af Hjernesagen kan du få telefonisk hjælp af vores rådgivere i sociale spørgsmål. Rådgivningen er primært hjælp til selvhjælp.
Senest opdateret: 21. juni kl. 01:07

Den ene ender med selv at betale for genoptræning, ellers får han ingen. Den anden vil så gerne tilbage på arbejde, men jobcenteret leverer kun benspænd. Og den tredje føler, at mødet på kommunen er som at blive ført til skafottet.

Det er bare få eksempler på, hvorfor nogle medlemmer søger råd og vejledning hos Hjernesagens rådgivning.

Rådgivere

Hjernesagens rådgiver kan give dig telefonisk rådgivning i sociale og sundhedsmæssige spørgsmål.

Maja 120x180 

Maja Klamer Løhr er rådgiver.

Dorte

Dorte Olsen er rådgiver og uddannet socialrådgiver.

Helga

Helga Waage Jørgensen er rådgiver og uddannet socialrådgiver.

Kontakt

Telefon: 36 38 85 51

I sommerperioden har rådgivningen alene åben for telefonisk henvendelse på tirsdage i uge 26 til og med uge 29 (26.. juni - 18. juli)

Hvis du har et spørgsmål der haster, kan du sende en mail til social@hjernesagen.dk med dit telefonnummer, så ringer vi så hurtigt det er muligt.

I ugerne 30 og 31 er rådgivningen helt lukket for telefon og besvarelse pr. mail

Fra mandag 7. august har rådgivningen normale åbningstider:

Mandage fra kl. 9.30 - 12 og 12.30 - 13.30
Tirsdage fra kl.  9.30 - 12 og 12.30 - 13.30

Torsdage fra kl. 13 - 15.

Mail: social@hjernesagen.dk

Hjælp til selvhjælp

Det er en kommunal opgave at yde råd, vejledning og støtte til borgere, der har behov for dette. Hjernesagens rådgivning er derfor hjælp til selvhjælp, men i ganske få principielle sager eller nødstilfælde yder rådgivningen egentlig sagsbehandling.

I hvert nummer af medlemsbladet Hjernesagen bringer vi artiklen ”Hjælp til love og regler”. Her kan man læse om nye love, regler og afgørelser, der har betydning for vores medlemmer.

Du kan finde svar på mange sociale og sundhedsmæssige spørgsmål på borger.dk. Her kan du også elektronisk søge forskellige ydelser.